Strona główna Google Ads Kampania Performance Max w Google Ads – zmiany w 2025

Kampania Performance Max w Google Ads – zmiany w 2025

Kampanie Performance Max

Z pewnością obecność firmy w internecie to już nie tylko opcja, lecz konieczność. Reklamy w Google Ads to jedno z najbardziej efektywnych narzędzi marketingu internetowego, ponieważ pozwala dotrzeć do potencjalnych klientów dokładnie wtedy, gdy szukają oferowanych przez nas usług czy produktów. Najnowszym typem kampanii reklamowych Google jest kampania Performance Max, która maksymalizuje skuteczność reklam dzięki automatyzacji wykorzystaniu sztucznej inteligencji.

Czym jest kampania Performance Max w Google Ads?

Performance Max to typ reklam w Google Ads, które zapewniają reklamodawcom dotarcie do klientów w całej przestrzeni Google , gwarantując optymalizację z poziomu jednej kampanii. Wyświetlenie reklam objemuje wszystkie kanały reklamowe Google – sieć wyszukiwania, reklamową (Display), YouTube, Gmail, Mapy, sieć reklamową i Discover. Pmax nie wymaga tworzenia odrębnych kampanii dla każdego z wykorzystywanych kanałów.

Dzięki Performance Max, algorytmy Google samodzielnie dobierają najlepsze miejsca emisji reklam, testują kreacje reklamowe, a także optymalizują aukcje w czasie rzeczywistym. Pełna automatyzacja ma na celu zapewnienie maksymalnego zwrotu z inwestycji w w ramach założonego budżetu marketingowego.

Dlaczego warto reklamować swoją firmę w Google Ads?

W przeciwieństwie do tradycyjnych form reklamy, Google Ads oferuje dużo większą elastyczność i wyższą skuteczność. Google to bez wątpienia największa wyszukiwarka na świecie, z której każdego dnia korzystają miliardy ludzi. Dlatego reklamując firmę w Google Ads, zyskujesz:

  • Docieranie do właściwych odbiorców – reklamy wyświetlają się użytkownikom wykazującym zainteresowanie Twoją ofertą.
  • Całkowitą kontrolę budżetu marketingowego – samodzielnie decydujesz, ile chcesz przeznaczyć na reklamę.
  • Mierzalność efektów – możesz śledzić ilość wyświetleń reklam, kliknięcia, a także poziom konwersji.
  • Zwrot z inwestycji – dobrze prowadzone kampanie zapewniają satysfakcjonujący zwrot z inwestycji w stosunkowo krótkim czasie.

Dla kogo kampania Performance Max?

Kampania Performance Max w Google Ads jest doskonałym rozwiązaniem dla:

  • Firm z branży e-commerce, które chcą promować swój sklep internetowy, asortyment produktów i zwiększyć sprzedaż.
  • Lokalnych biznesów, którym zależy na pozyskaniu klientów z najbliższej okolicy.
  • Firm B2B, które szukają nowych leadów.

PMAx jest szczególnie polecany firmom, które nie mają czasu lub odpowiedniej wiedzy by ręcznie zarządzać wieloma typami kampanii.

Kampania Performance Max – zmiany w 2025

​Rok 2025 przynosi wiele istotnych zmian w kampaniach Performance Max. Nowe funkcje mają na celu zwiększenie kontroli, transparentności i efektywności dla reklamodawców. Kluczowe aktualizacje obejmują:​

  1. Wykluczające słowa kluczowe na poziomie kampanii: Reklamodawcy mogą blokować słowa kluczowe na poziomie poszczególnych kampanii Performance Max. Wykluczanie niepożądanych zapytań z pewnością jeszcze lepiej wpłynie na optymalizację budżetu. ​
  2. Tryb pozyskiwania klientów o wysokiej wartości: Funkcja ta pomoże w identyfikacji i docieraniu do potencjalnych klientów o wysokiej wartości.
  3. Reguły „URL zawiera”: Ta opcja pozwoli kierować ruch do określonych sekcji witryny dzięki zdefiniowaniu reguł URL, co zapewni większą kontrolę nad miejscem docelowym reklam. ​
  4. Integracja z modelami AI: Google integruje modele AI Gemini z Performance Max, dzięki czemu umożliwii generowanie dłuższych nagłówków reklam i bardziej zaawansowanych obrazów.

Jak optymalizować kampanię Performance Max?

Mimo że Performance Max bazuje na automatyzacji, właściwe przygotowanie i monitorowanie kampanii ma fundamentalne znaczenie dla osiągnięcia zadowalających efektów. Oto kilka sprawdzonych wskazówek:

  1. Zadbaj o wysokiej jakości komponenty
    Zaprojektuj atrakcyjne grafiki, nagłówki, teksty reklamowe i filmy. Im lepsze materiały dostarczysz, tym skuteczniejsze będą kombinacje reklam, ponieważ algorytm automatycznie łączy zasoby reklamowe.
  2. Wykorzystuj cele konwersji
    Skonfiguruj mierzenie konwersji (np. dokonanie zakupu, przesłanie formularzy kontaktowych). Dzięki temu, Google wie, jakie działania są dla Ciebie najważniejsze. Performance Max tak optymalizuje kampanię, aby realizować Twoje założenia.
  3. Segmentuj produkty i usługi
    Jeśli Twoja oferta jest bardzo szeroka, pogrupuj asortyment w osobne zasoby (asset groups). Dla każdej z tych grup stosuj dopasowane grafiki i komunikaty.
  4. Analizuj dane i dostosowuj strategię
    Chociaż kampania jest w pełni automatyczna, warto analizować raporty. Sprawdzaj, które elementy działają najlepiej, i na tej podstawie dostosowuj zasoby lub kierowanie.
  5. Używaj sygnałów odbiorców (audience signals)
    Ułatw algorytmom Google odnalezienie Twoich idealnych użytkowników. Możesz utworzyć listy remarketingowe, dane demograficzne czy zainteresowania, a nawet podać konkretne frazy, których szukają Twoi potencjalni klienci.

Podsumowanie

Kampania Performance Max to przyszłość reklamy online.Dzięki niej możesz w pełni wykorzystać potencjał ekosystemu Google i skupić się na realizacji celów biznesowych, zamiast ręcznie zarządzać każdą kampanią z osobna. Bez względu na wielkość Twojej firmy, Performance Max w Google Ads z pewnością pomoże Ci dotrzeć do nowych klientów, zwiększyć sprzedaż i wzmocnić pozycję na rynku.

Jeśli jeszcze nie korzystasz z kampanii Performance Max – to idealny moment, aby zacząć i przekonać się, jak wiele może zdziałać dobrze prowadzona reklama w Google Ads.

Polecane dla Ciebie

Ostatnio opublikowane

Web Development _ UI/UX _ Google Ads _ eCommerce_Web Development _ UI/UX _ Google Ads _ eCommerce_

Web Development _ UI/UX _ Google Ads _ eCommerce_Web Development _ UI/UX _ Google Ads _ eCommerce_

Potrzebujesz nowej strony
internetowej lub kampanii Google Ads?