Strona główna Google Ads Sieć reklamowa Google – kluczowe informacje

Sieć reklamowa Google – kluczowe informacje

Przy prowadzeniu kampanii Google Ads, sieć reklamowa oferuje szeroki wachlarz możliwości. Dowiedz się z jakich funkcji możesz skorzystać, aby podnieść skuteczność swoich reklam, a także pozyskaj kluczowe informacje, które mogą całkowicie zmienić Twoje wyobrażenie o sieci reklamowej Google.

Co to jest sieć reklamowa Google?

GDN – Google Display Network obejmuje ponad 2 miliardy witryn internetowych. Kierując swoje reklamy na sieć reklamową masz pewność, że Twoje reklamy pokażą się poza wyszukiwarką Google. Użytkownicy zobaczą reklamy na forach, blogach i przeróżnych portalach. W sieć reklamową wchodzi na przykład Gmail i YouTube. Ponad to, swoje reklamy możesz kierować na urządzenia mobilne oraz wyświetlać je w aplikacjach.

Kiedy warto używać sieci reklamowej Google?

Sieć reklamowa idealnie sprawdzi się kiedy wprowadzasz na rynek nowy produkt lub usługę. Takie działania umożliwią Ci dotrzeć do osób zainteresowanych produktami podobnym do Twojego. Jeśli wprowadzasz na rynek zupełnie nową markę, sieć reklamowa pomoże Ci zwiększyć świadomość jej istnienia wśród potencjalnych klientów.

Reklamy Display w sieci reklamowej Google

W sieci reklamowej możesz utworzyć reklamy tekstowe, reklamy elastyczne, graficzne, a także animowane. Do tworzenia swoich reklam możesz użyć technologii HTML5. Jeśli nie jesteś na tak zaawansowanym stopniu tworzenia reklam graficznych, Google Ads oferuje możliwość stworzenia reklamy przy pomocy narzędzia, które udostępnia Google.

Sieć reklamowa Google – opcje kierowania

Sieć reklamowa zapewnia wiele opcji kierowania reklam, na przykład:

  • kierowanie na miejsca docelowe to prosta metoda kierowania, która pozwoli Ci samodzielnie wybrać witryny, aplikacje lub kanały YouTube, na których chcesz wyświetlać swoje reklamy.
  • kierowanie na słowa kluczowe automatycznie dopasowuje miejsca reklamowe. Google nieustannie analizuje zawartość witryn internetowych, dlatego aby Twoja reklama się na niej wyświetliła – słowa kluczowe muszą pasować do jej treści
  • kierowanie na tematy – pozwoli Ci kierować reklamy na wiele witryn o zróżnicowanej tematyce. To świetna opcja, kiedy nie znasz konkretnych miejsc docelowych, które pasowałyby do tematyki Twoich reklam. Zagrożeniem przy stosowaniu tego sposobu kierowania jest to, że Google tematykę witryny może wybierać bardzo ogólnie. Dzięki raportom możesz ograniczyć potem wyświetlanie reklam jedynie na tych najlepiej konwertujących stronach, forach lub blogach.
  • kierowania na zainteresowania wyświetla reklamy na podstawie aktywności i zainteresowań odbiorców. Możesz zdecydować czy wyświetlasz reklamy odbiorcom na rynku czy na przykład użytkownikom, którzy wcześniej odwiedzili twoją witrynę lub sklep (remarketing).
  • kierowanie demograficzne pozwoli Ci dotrzeć do użytkowników, których wybierzesz z danej grupy demograficznej. Jeżeli Twoja oferta jest skierowana do konkretnej grupy odbiorców, np. osób powyżej 30. roku życia, możesz wyświetlać swoje reklamy tylko takim osobom. Ponad to, możesz zdecydować jakiej płci wyświetlasz reklamy lub posiłkując się jej sytuacją rodzinną. 

Sieć reklamowa Google – kluczowe informacje

Sieć reklamowa to świetne rozwiązanie dla kampanii, które są nastawione na budowanie świadomości marki. Nie tylko funkcje kierowania są mocno zaawansowane. Możesz określić limity wyświetleń reklam w Google, aby zbytnio nie zirytować Twoich odbiorców. Warto wiedzieć, że narzędziem wspierającym tworzenie takiej kampanii jest Planer kampanii displayowych. To narzędzie pomoże Ci oszacować koszty i zasięg Twoich reklam. Ponad to, planer zapewni Ci lepsze informacje o odpowiednich miejscach docelowych dla różnych metod kierowania, a także prognozować skuteczność działań. Zanim jednak stworzysz pierwsze reklamy, przeczytaj co wpływa na ich skuteczność

Podsumowanie

Wybierając sieć reklamową możesz korzystać z szerokich zasobów opcji kierowania, a także masz pewność, że Twoje reklamy będą bardziej atrakcyjne od tych w sieci wyszukiwania Google. Jeśli szukasz pomocy w prowadzeniu takich działań, zadzwoń lub napisz do nas! 

Polecane dla Ciebie

Ostatnio opublikowane

Web Development _ UI/UX _ Google Ads _ eCommerce_Web Development _ UI/UX _ Google Ads _ eCommerce_

Web Development _ UI/UX _ Google Ads _ eCommerce_Web Development _ UI/UX _ Google Ads _ eCommerce_

Potrzebujesz nowej strony
internetowej lub kampanii Google Ads?