W Google każdy chce być pierwszy. Nie ważne, czy reklamuje swoją stronę internetową, czy pozycjonuje ją. Ogólny cel jest taki sam – wyprzedzić konkurencję. Google Ads nie działa zero-jedynkowo, a na pozycje reklam oraz koszty za kliknięcia wpływa nie tylko Twój budżet reklamowy lub tylko kondycja strony internetowej. Zatem co to jest wynik jakości Google Ads i jak go wzmocnić?
Co to jest Wynik Jakości?
Najprościej mówiąc, Wynik Jakości w Google Ads to ogólna ocena kampanii. Najwyższa ilośc punktów oznacza, że Twoja reklama jest doskonale zgrana z intencjami użytkownika. Tzn, że dokładnie odpowiada na jego potrzeby.

Co wpływa na Wynik Jakości?
System oceniając Twoją kampanię, bierze pod uwagę jakość reklam, słowa kluczowe, których używasz oraz kondycję strony internetowej. Dlatego na wynik jakości składa się:
- przewidywany współczynnik klikalności, który ocenia jaką szansę na kliknięcie reklamy ma dane słowo kluczowe. Badanie odbywa się z pominięciem pozycji oraz rozszerzenia reklam
- trafność reklamy czyli stopień powiązania Twojego słowa kluczowego z reklamą
- doświadczenie strony docelowej określa trafność oraz użyteczność witryny dla użytkowników
Co daje wysoki wynik jakości Google Ads?
Dobra ocena Twoich działań to większa przychylność ze strony algorytmów Google. Mając lepszy wynik jakości, system szybciej oceni czy Twoje reklamy są trafniejsze od konkurentów i nawet jeśli mają ustawioną wyższą stawkę za kliknięcie (CPC), pomoże Ci pokonać rywali. Wartość Wyniku Jakości wyraża skala 1-10. Możesz ją łatwo znaleźć personalizując kolumny w panelu Google Ads. Ponadto, lepsze jakościowo reklamy mogą zapewnić Ci lepsze pozycje reklam i niższe koszty za kliknięcie.
Jak poprawić Wynik Jakości Google Ads?
Przede wszystkim warto dokładnie sprawdzać każdą składową Wyniku Jakości, która może go obniżać.
- Optymalizując słowa kluczowe zacznij od tych ze statusem poniżej średniej. Istnieje prawdopodobieństwo, że to te frazy obniżają wyniki w największym stopniu.
- Jeżeli grupa reklam posiada ponad kilkanaście słów kluczowych, prawdopodobnie nie każde będzie idealnie pasowało do kontekstu reklam. Aby zapewnić większą trafność słowa kluczowego, stwórz dwie lub trzy mniejsze grupy reklam. O dobrych praktykach związanych z tworzeniem właściwej struktury konta Google Ads przeczytasz tutaj.
- Zadbaj o swoją stronę docelową, ponieważ algorytmy Google mogą myśleć, że strona na którą kierujesz ruch jest zbyt ogólna dla całej grupy reklam. Być może dla konkretnego słowa kluczowego z tej grupy, inna zakładka okaże się bardziej precyzyjna.
- Nie zapomnij, że prędkość Twojej strony, czyli szybkość ładowania się i wczytywania treści, responsywność, a także dobrej nawigacji wlicza się do Wyniku Jakości Google Ads.
- Popracuj nad atrakcyjnością Twoich reklam w Google. Perswazyjne teksty reklam oraz przyciągające uwagę nagłówki z pewnością podniosą CTR.
Podsumowanie
Jak widzisz, Wynik Jakości ma realny wpływ na efekty z kampanii Google Ads. Im wyższy osiągniesz Wynik Jakości, tym mniej zapłacisz za każde kliknięcie na danej pozycji. Ponadto algorytmy Google pomogą Ci osiągać lepsze pozycje. Jeśli aktualnie Twój Wynik Jakości jest niski, popracuj nad jego poprawą, ponieważ niska ocena kampanii to niższe pozycje i większe koszty, a czasem nawet brak wyświetlania reklam.
Istnieje wiele możliwości na wzmocnienie Wyniku Jakości. Wszystkie opierają się na dokładnej analizie i testowaniu. Jeśli chcesz podnieść swój Wynik Jakości i nie umiesz sobie samodzielnie z nim poradzić, skontaktuj się z nami! Przeprowadzimy bezpłatny audyt Twojej kampanii Google Ads i doradzimy, co możesz zrobić, aby osiągać lepsze wyniki.