Strona główna Google Ads Struktura konta Google Ads – krok po kroku

Struktura konta Google Ads – krok po kroku

Wyszukiwarka Google to środowisko najbardziej potencjalnych klientów. Użytkownicy, którzy szukają tam informacji, usług lub produktów wręcz sami obnażają się ze swoich potrzeb. Wiele firm przekonało się o tym, jaki potencjał drzemie w kampaniach Ads. Decydując się na działania reklamowe w Google warto stosować najlepsze praktyki od początku, aby pieniądze, które przeznaczysz na reklamę przyniosły zadowalający zwrot z inwestycji. Jeśli nie chcesz zatrudniać agencji SEM do prowadzenia kampanii Google Ads, w tym wpisie przeprowadzimy Cię krok po kroku przez proces tworzenia odpowiedniej struktury konta reklamowego w Google.

Co to jest struktura konta Google Ads

Architekturę reklamową w Google Ads tworzą trzy warstwy podzielone na: konto, kampanię oraz grupę reklam. Zanim zdecydujesz się na zaprojektowanie optymalnej struktury reklamowej, musisz wybrać słowa kluczowe, które będą głównym motorem napędowym reklamy. Aby jeszcze lepiej ocenić potencjał fraz, poziom konkurencyjności oraz oszacować koszty, Google oferuje bezpłatne narzędzie plannera słów kluczowych. Korzystając z podpowiedzi Google Twoje działania już na początku staną się efektywniejsze.

Konto Google Ads

Aby utworzyć konto Google Ads, musisz mieć własny adres e-mail i stronę internetową firmy. Konto jest powiązane z logowaniem (e-mail, hasło) oraz dokumentami rozliczeniowymi. Dokładną instrukcję zakładania konta w Google Ads znajdziesz pod tym linkiem. 

Kampania Google Ads

Każda kampania to swoisty zbiór elementów, które łączą wspólne cechy zdefiniowane już na poziomie kampanii. Strukturę kampanii Google Ads można projektować na wiele sposobów. Aby mieć większą kontrolę nad słowami kluczowymi, wykluczającymi oraz danymi warto utworzyć oddzielne kampanie, sugerując się, np. różnorodnością produktów. Ponad to, większość zaawansowanych ustawień, np. budżet dzienny lub wybór sieci jest dostępna na poziomie zarządzania kampanią. Możesz utworzyć dwie kampanie dla tej samej usługi ale kierować je na różne lokalizacje lub język. Masz również możliwość zaprojektowania kampanii z szerokim zestawem słów kluczowych i grupami reklam. Pamiętaj, że im więcej grup reklam i słów kluczowych na poziomie tej samej kampanii, tym trudniej wyciągnąć analizować dane i wyciągać wartościowe wnioski.

Cele, a typy kampanii w Google Ads

Kampania powinna realizować jakiś cel. Tworząc swoją kampanię Google Ads możesz zdecydować, jaki jest Twój cel biznesowego. Dzięki temu masz większy wpływ na optymalizację reklam oraz łatwiej będzie Ci określić, czy działania odnoszą sukces.

W zależności od celów marketingowych, strategii i ilości czasu, jaki możesz poświęcić na działania, masz do wyboru kilka typów kampanii.

Wybierając cel lub typ kampanii decydujesz o tym, jaki będziesz mieć wpływ na dalszą optymalizację kampanii. Przy wyborze kampanii inteligentnej za działania w pełni odpowiadają algorytmy Google.

Grupy reklam w Google Ads

Grupy reklam tworzą swego rodzaju worek na słowa kluczowe i reklamy, a także są odpowiedzialne za ich powiązanie. Przykładowo – jeśli grupa reklam zawiera 5 słów kluczowych i 3 reklamy to po wpisaniu jednego z tych słów kluczowych, system wyświetli jedną z trzech reklam. Reklamy w Google rotują. Aby uzyskać jeszcze lepsze wyniki kampanii dana grupa reklam musi zawierać jedynie słowa, z których każde będzie powiązane z reklamą. Dzięki takiej zależności, system oceni Twoje reklamy jako bardziej trafne. Lepsza ocena jakości Twoich reklam (Wynik jakości) zapewni wyższe pozycje lub niższy koszt za kliknięcie w reklamę Google.

Grupy reklam, które zawierają więcej, niż kilkanaście słów kluczowych dają o wiele większe prawdopodobieństwo niskiego Wyniku Jakości. Podział słów na mniejsze grupy z pewnością zwiększy ich atrakcyjność w oczach algorytmów Google. Używanie grup reklam, aby sortować słowa kluczowe zapewni Ci lepsze wyniki.

Dobra rada

Najlepszą praktyką budowania optymalnej struktury konta Google Ads jest odzwierciedlenie struktury Twojej witryny lub sklepu internetowego. Grupuj kampanie reklamowe w Google na podstawie rodzaju produktu lub usługi, a nie fraz kluczowych, liczby grup reklam lub stawek za kliknięcie w link sponsorowany.

Podsumowanie

Przed rozpoczęciem samodzielnego prowadzenia kampanii reklamowej w Google, koniecznie zapoznaj się z błędami, które będą słono kosztować i nie przyniosą wymiernych efektów. Życzymy Ci satysfakcjonujących wyników oraz zadowalającego zwrotu z inwestycji. Pamiętaj – w razie potrzeby służymy pomocą.

Jeżeli uważasz, że Twoje umiejętności nie są na tyle rozwinięte, aby samodzielnie prowadzić kampanię Google Ads, zadzwoń lub napisz do nas! 

Polecane dla Ciebie

Ostatnio opublikowane

Web Development _ UI/UX _ Google Ads _ eCommerce_Web Development _ UI/UX _ Google Ads _ eCommerce_

Web Development _ UI/UX _ Google Ads _ eCommerce_Web Development _ UI/UX _ Google Ads _ eCommerce_

Potrzebujesz nowej strony
internetowej lub kampanii Google Ads?