Strona główna Google Ads Skuteczna reklama w wyszukiwarce Google – Jak ją stworzyć?

Skuteczna reklama w wyszukiwarce Google – Jak ją stworzyć?

Przecież każdy wie, że skuteczna reklama w Google to taka, która przyciąga klientów. Wie o tym, każdy reklamodawca, jednakże nie każdy stosuje najlepsze praktyki i dba o skuteczność swoich działań. W tym wpisze dowiesz się jak stworzyć skuteczną reklamę w wyszukiwarce Google.

Reklama w Google – jaki typ reklam wybrać?

W zależności od Twojego celu marketingowego, możesz skorzystać z wielu form reklam, które dążą do tego, aby Twoja kampania Google Ads była skuteczna. Sieć wyszukiwania oferuje:

  • elastyczną reklamę tekstową
  • rozszerzoną reklamę tekstową
  • reklamę typu „kliknij, aby połączyć”
  • dynamiczną reklamę w wyszukiwarce

Aby stworzyć skuteczną reklamę w Google warto wypróbować wiele dostępnych wariantów. Możesz przetestować kilka formatów reklam na raz. Google rekomenduje utworzenie nawet 4 różnych kreacji reklam w ramach tego samego typu. Dzięki temu, zbierzesz odpowiednie dane na temat skuteczności każdej z nich.

Więcej na temat tego, który typ reklamy będzie najbardziej odpowiedni przeczytasz w tym wpisie.

Stwórz unikalny i atrakcyjny tekst reklamy w Google

Przede wszystkim, wyszukiwarka Google, ani potencjalni klienci nie lubią „kopiuj, wklej”. Zadbaj o to, aby tekst Twoich reklam pokazywał Twoje USP (ang. Unique Selling Proposition lub Unique Selling Point), czyli unikalną cechę oferty.

Pamiętaj, aby nagłówki reklamy odpowiadały intencji Twojego potencjalnego klienta. Użytkownicy wpisują przeróżne frazy kluczowe i czasem jedno słowo całkowicie zmienia kontekst zapytania. Użytkownik, który wpisuje w wyszukiwarkę „kuchnia na wymiar inspiracje” ma inne potrzeby, niż ten, który wpisuje „producent kuchni na wymiar„.

Skuteczna reklama w Google wzywa do działania

Czy wiesz, że zastosowanie wykrzyknika w tekście reklamy jest o wiele bardziej skuteczne od zakończenia zdania kropką? Warto umieścić w swoich reklamach CTA (ang. Call To Action), czyli wezwanie do działania, na przykład w formie „Zadzwoń!”, „Skorzystaj z bezpłatnej wyceny!”. Wezwanie do pozytywnie wpłynie na klikalność Twoich reklam w Google Ads.

Rozszerzenia reklam w Google podnoszą skuteczność kampanii

Oprócz standardowej reklamy w wyszukiwarce, możesz dodać rozszerzenia reklam. To z pewnością podniesie CTR, czyli współczynnik klikalności nawet o kilka procent. Do dyspozycji masz wiele opcji:

  • objaśnienie
  • rozszerzenie informacji
  • linku do podstrony
  • rozszerzenie aplikacji
  • rozszerzenie połączeń telefonicznych
  • plik graficzny
  • obraz dynamiczny
  • rozszerzenie lokalizacji oraz powiązanej lokalizacji
  • rozszerzenie cen
  • formularz kontaktowy

Dzięki rozszerzeniom reklam w Google, możesz zaprezentować odbiorcy jeszcze więcej informacji na temat Twojej firmy, przez co zachęcisz go do kliknięcia w Twój link sponsorowany.

Jak mierzyć skuteczność reklamy Google?

Nie zapominaj, o tym, że na skuteczność reklam wpływa jakość Twojej strony internetowej. Zadbaj o to, aby dostarczała potencjalnym klientom kluczowych informacji, była prosta w obsłudze. Ponad to, nawet jeśli Twoja reklama w Google będzie stworzona zgodnie ze standardami, unikaj tych błędów, które zniszczą każdą kampanię w Google Ads. 

Już na etapie tworzenia Twojej reklamy możesz zadbać, aby była „świetnie” oceniania przez systemy uczące się.

  • Dodaj maksymalną ilość wyróżniających się nagłówków (w elastycznej reklamie tekstowej możesz użyć nawet 15)
  • Nagłówki powinny zawierać słowa kluczowe, na których Ci zależy
  • Dodaj 4 teksty reklam

Podsumowanie

Pamiętaj, aby nie powielać schematów konkurencji. Nie wiesz, czy ich reklamy działają prawidłowo. Dwie identyczne reklamy w Google z pewnością bardziej odepchną, niżeli przyciągną klientów. Postaw na krótką, ale treściwą prezentację Twojego produktu lub firmy. Dzięki temu zapewnisz swoim reklamom lepszą skuteczność.

Jeżeli stworzenie skutecznych reklam sprawia Ci trudności, skontaktuj się z nami! 

Polecane dla Ciebie

Ostatnio opublikowane

Web Development _ UI/UX _ Google Ads _ eCommerce_Web Development _ UI/UX _ Google Ads _ eCommerce_

Web Development _ UI/UX _ Google Ads _ eCommerce_Web Development _ UI/UX _ Google Ads _ eCommerce_

Potrzebujesz nowej strony
internetowej lub kampanii Google Ads?