Strona główna Google Ads Rozszerzenie Graficzne – reklamy w Google Ads

Rozszerzenie Graficzne – reklamy w Google Ads

Google nieustannie wprowadza zmiany w swoich systemach, aby zapewnić jeszcze większą skuteczność działań reklamodawcom, którzy korzystają z linków sponsorowanych. Nie inaczej jest w przypadku rozszerzeń reklam Google, do których non-stop dodawane są nowe funkcje. Co to jest rozszerzenie graficzne i jak wpływa na skuteczność reklam tekstowych?

Co nowego w reklamach Google Ads wprowadza rozszerzenie graficzne

Do tej pory stosowanie obrazów w reklamach było dostępne jedynie w kampaniach kierowanych na sieć reklamową Google. W ostatnim czasie, Google wprowadził rozszerzenie graficzne reklam tekstowych, które oferuje wyświetlanie zdjęć w ramach rozszerzeń reklam. Po spełnieniu określonych warunków, rozszerzenie graficzne w podobny sposób jak inne rozszerzenia dostępne w kampaniach Google Ads. To samo dotyczy opłat, które ponosi reklamodawca. Opłata w postaci stawki za kliknięcie zostanie naliczona, dopiero po wykonaniu przez użytkownika interakcji z reklamą. Opłata za ich kliknięcie jest naliczana w ten sam sposób, co koszt za za kliknięcie w nagłówek tekstu.

Dlaczego warto korzystać z rozszerzenia graficznego w Google Ads?

Niezależnie od tego, jakie rozszerzenia reklam zostały przez Ciebie uruchomione w kampanii Google Ads, używanie ich z pewnością pozytywnie wpłynie na widoczność, a także jakość Twoich reklam. Bezwątpienia obrazy w reklamach podniosą współczynnik kliknięć (CTR). Ponadto rozszerzenie graficzne jeszcze bardziej przyciągnie uwagę Twojego potencjalnego klienta. Jeśli na przykład reklamujesz swój warsztat stolarski, to świetny sposób na zaprezentowanie swoich najlepszych realizacji. Rozszerzenie graficzne reklam tekstowych prawdopodobnie pomoże w ograniczeniu błędnych kliknięć. W końcu Twoja reklama jeszcze lepiej pokaże, co reklamujesz. To duże ułatwienie dla klikających w reklamę, użytkowników, którzy czasem muszą zastanawiać się nad tym, co znajdą na Twojej stronie internetowej. 

Rozszerzenie graficzne w Google Ads – warunki

Zgodnie z tym, co mówi pomoc Google, Twoje konto Google Ads powinno:

  • nie posiadać historii łamania zasad;
  • nie reklamować kontrowersyjnej branży (np. treści erotyczne, alkohol, hazard, ochrona zdrowia);
  • zostać utworzone przed ponad 90 dniami;
  • powinno posiadać aktywne kampanie i kampanie w sieci wyszukiwania z  reklamami tekstowymi (warto, aby były to reklamy elastyczne).

Ważna informacja: jeżeli do rozszerzenia graficznego dodasz obraz, np. ze swoim logo – system odrzuci go.

Podsumowanie

Funkcja rozszerzenia graficznego nie jest jeszcze dostępna dla wszystkich reklamodawców. Dlatego sprawdź, czy Twoje konto kwalifikuje się do tego. Jeśli tak, zacznij korzystać z rozszerzeń graficznych i wyprzedź konkurencję. 

Jeżeli prowadzisz kampanie Google Ads i nie zadowalają Cię jej efekty – skontaktuj się z nami!

Chętnie przeprowadzimy audyt Twojego konta reklamowego oraz sprawdzimy, czy wykorzystujesz najlepsze praktyki i „nie przepalasz” budżetu reklamowego.

Polecane dla Ciebie

Ostatnio opublikowane

Web Development _ UI/UX _ Google Ads _ eCommerce_Web Development _ UI/UX _ Google Ads _ eCommerce_

Web Development _ UI/UX _ Google Ads _ eCommerce_Web Development _ UI/UX _ Google Ads _ eCommerce_

Potrzebujesz nowej strony
internetowej lub kampanii Google Ads?