Google Ads zapewnia bardzo szerokie sposoby na to, aby dotrzeć do najbardziej potencjalnych odbiorców, którzy potem staną się prawdziwymi klientami. Nie inaczej jest z remarketingiem w Google Ads. Dowiedz się dlaczego warto uruchomić remarketing w Google Ads i co dzięki temu zyska Twoja firma?
Co to jest remarketing w Google Ads?
Remarketing pozwala docierać do użytkowników, którzy wcześniej odwiedzili naszą stronę internetową. Reklamy w remarketingu potocznie są nazywane reklamami śledzącymi, pojawią się w wielu witrynach, które posiadają przestrzeń reklamową. Zagrożeniem dla tego typu działań może być wrażliwość użytkowników na „migające reklamy”. Pamiętaj, że zbyt nachalne reklamowanie swoich usług może w końcu stać się irytujące dla klientów. W dalszej części wpisu, dowiesz się jak skutecznie optymalizować remarketing w Google Ads.
Opcje remarketingu
Remarketing standardowy – dzięki tej opcji Twoje reklamy dotrą do odbiorców, którzy znajdują się na liście remarketingowej, w sieci reklamowej. Reklamy pokazują się w serwisach z przestrzenią reklamową, a także w aplikacjach mobilnych. Remarketing standardowy obejmuje reklamy tekstowe, graficzne, a także animowane oraz HTML5.
Remarketing dynamiczny – to rozbudowana wersja remarketingu standardowego, która pozwoli Ci wygenerować reklamy w taki sposób, aby pokazały tylko te usługi lub produkty, które oglądali użytkownicy Twojej strony lub sklepu internetowego.
RLSA – listy remarketingowe dla reklam w wyszukiwarce to opcja, która pozwala na wyświetlanie reklam w sieci wyszukiwania. W momencie, kiedy użytkownik opuści Twoją stronę internetową i nadal szuka informacji, możesz wyświetlić mu swoją reklamę w Google, która zachęci go do powrotu do Twojej witryny. Ten typ remarketingu w Google Ads obejmuje reklamy tekstowe oraz PLA.
Remarketingowe listy adresów email – w tej opcji możesz dotrzeć do potencjalnych klientów dzięki ich adresom e-mailowym. Po zalogowaniu się do Gmail’a, na YouTube lub po prostu w Google, zobaczą Twoje reklamy.
Remarketing video to kolejne rozszerzenie remarketingu standardowego. Swoje reklamy możesz wyświetlać dzięki automatycznym listom remarketingowym, które algorytm tworzy na podstawie zachowania i interakcji użytkownika z filmami na YouTube.
Remarketing w Google Ads – dobre praktyki
Pamiętaj, że zbyt agresywne wyświetlanie reklam w remarketingu może przynieść odwrotny do zamierzonego skutek. Nie zawsze opłaca się wyświetlić reklamę każdemu odwiedzającemu. Na przykład możesz wyświetlać reklamy użytkownikom, którzy byli na Twojej stronie ale spędzili na niej powyżej 30 sekund. Dla jeszcze głębszej optymalizacji kampanii Google Ads, możesz wyświetlać kompletnie różne reklamy osobom, które wykonały konkretną interakcję (np. porzuciły koszyk) lub dokonały konwersji. Po czasie zobaczysz, jak taki zabieg wpływa na podniesienie CTR w każdej z tych grup odbiorców i jak przełoży się to na realną konwersję. Możesz także skorzystać z limitu wyświetlania reklam. W ustawieniach kampanii masz możliwość podania konkretnej liczby wyświetleń w ciągu doby.
Ponadto pamiętaj, aby reagować na ruch niskiej jakości. Jeśli zobaczysz, że reklamy są na przykład nadmiernie wyklikiwane w aplikacjach mobilnych, ale nie idzie za tym żadna konwersja – możesz je wykluczyć z kampanii. Wyświetlanie reklam przypadkowym odbiorcom skutkuje jedynie wzrostem kosztów. Puste kliknięcie nie skończy się dokonaniem transakcji lub telefonem od potencjalnego klienta. Pozostając przez chwilę w temacie pustych kliknięć, przeczytaj tekst o błędach, które niższą każdą kampanię Google Ads.
Podsumowanie
Zanim użytkownicy dokonają konwersji, może minąć nawet kilkanaście dni. Wszystko zależy od poziomu konkurencyjności, sezonowości branży oraz produktu lub usługi, którą reklamujesz. Niemniej jednak, nie daj o sobie zapomnieć użytkownikom z potencjałem na konwersję. Jeżeli ktoś będzie realnie zainteresowany skorzystaniem z pomocy Twojej firmy – wróci na stronę za mniejsze pieniądze. Koszt za kliknięcie reklamy remarketingowej może być nawet kilkukrotnie niższy do tego z reklamy tekstowej.
Jeżeli potrzebujesz pomocy przy optymalizacji lub uruchomieniu remarketingu w Twojej kampanii Google Ads – zadzwoń lub napisz!