Strona główna Google Ads Reklamy Google Ads – 4 sposoby na generowanie większej liczby leadów

Reklamy Google Ads – 4 sposoby na generowanie większej liczby leadów

Tysiące firm skutecznie generuje zapytania ofertowe za pomocą Google Ads. Sprowadzanie jakościowego ruchu na firmową stronę internetową to dla wielu reklamodawców główny motor napędowych ich biznesów. W praktyce, warto skalować swoje działania tak, aby w ramach tego samego budżetu generować wyższą sprzedaż. Odkryj 4 sposoby na generowanie większej liczby leadów i popraw swoje reklamy Google Ads.

SPOSÓB 1

Zdecyduj, które leady chcesz wygenerować w reklamach Google Ads

Zanim rozpoczniesz prowadzenie kampanii w Google Ads, warto odpowiedzieć sobie na kluczowe pytanie: jakich zapytań ofertowych oczekujesz? Dla przykładu, możesz pozyskiwać formularze kontaktowe, prośby o wycenę online lub odbierać telefony. Za lead możesz potraktować także rejestracje użytkowników do newslettera lub pobranie katalogu z Twojej strony internetowej.

Prawdopodobnie wiesz, że nie każdy lead ma taką samą wartość dla Twojej firmy. Zastanów się, jakie zachowania klientów najszybciej zmonetyzujesz. Warto kampanię Google Ads kierować jeden lub dwa typy konwersji. Często są to formularze kontaktowe i rozmowy telefoniczne wygenerowane za pośrednictwem strony internetowej.

Ponadto Reklamy Google Ads możesz wykreować tak, aby od razu sugerowały klientowi pożądane przez ciebie działanie. Użyj do tego CTA (ang. call to action), czyli krótkie komunikaty, np. „zadzwoń teraz”, które z pewnością podniosą poziom konwersji.

SPOSÓB 2

Odpowiednie słowa kluczowe definiują sukces i koszty reklamy w Google Ads

Reklamowanie się w wyszukiwarce Google za pomocą linków sponsorowanych mają wiele zalet. Przede wszystkim możesz dotrzeć do użytkowników, którzy wykazują zainteresowanie Twoimi produktami. Dzięki odpowiednio zaplanowanemu użyciu słów kluczowych Twoja reklama w Google wygeneruje lepszy Wynik jakości. Ponadto, w kampaniach Google Ads płacisz tylko za tych użytkowników, którzy fizycznie kliknęli Twoją reklamę. Dlatego warto wyświetlać reklamy na frazy kluczowe, które ściśle definiują Twoje usługi. Pamiętaj, aby blokować frazy kluczowe, które mogą wprowadzić klienta w błąd. Jeśli nie sprzedajesz „używanych mebli”, a Twoja reklama wyświetla się na takie hasła, możesz mieć pewność, że tracisz wtedy część budżetu reklamowego.

Przeczytaj: błędy, które niszczą każdą kampanię Google Ads

Zarezerwuj dla swojej kampanii komercyjnie słowa kluczowe o wysokim potencjale zapytań i staraj się tylko na nie kierować reklamy. Regularnie  porządkuj i dodawaj nowe słowa kluczowe, które przy odpowiedniej ilości zgromadzonych danych pokażą Ci, jaka jest ich skuteczność.

Przeprowadź analizy za pomocą planera słów kluczowych

Chcesz generować leady w formie zapytań o meble na wymiar. Planer słów kluczowych Google wskazuje że ogólne wyszukiwane hasła mają dużą konkurencję i wysokie ceny kliknięć.

Będziesz w o wiele bardziej korzystniej sytuacji, gdy wyszukasz słowa kluczowe z odniesieniem do Twojej lokalizacji. Mimo równie wysokiej konkurencyjności, koszty za kliknięcie mogą być nieco niższe, a trafność zapytania o wiele wyższa.

SPOSÓB 3

Twórz atrakcyjne reklamy, które zamieniają użytkownika w potencjalnego klienta

Reklamy w Google Ads to niesamowicie potężna forma pozyskiwania klientów. Musisz wiedzieć, że im lepiej Twoje teksty reklamowe odpowiadają na intencję użytkownika, tym więcej uzyskasz kliknięć. Wyeliminuj chaotyczne elementy, niejasne nagłówki i powielanie informacji.

Reklamy w sieci wyszukiwania są często pierwszym kontaktem firmy z potencjalnym klientem. Dlatego warto stawić czoła konkurencji wyświetlając lepsze reklamy.  Wykorzystaj cztery kluczowe aspekty, które podniosą współczynnik klikalności i sprowadzą jeszcze większy ruch do witryny.

  • Stosuj proste komunikaty, które odpowiadają intencji użytkowników.
  • Podkreśl unikalne cechu produktu lub Twojej usługi, a także przewagę konkurencyjną (USP) firmy.
  • Używaj wezwań do działania (CTA), których celem jest przybliżenie użytkownika do zrealizowania konwersji
  • Unikaj powtarzalności nagłówków w reklamie elastycznej

Nasza reklama jest trafna, podkreśla zalety usługi i zawiera wyraźne wezwanie do działania. Rozpoznawalna jest również nazwa firmy.

Stwórz dwie lub trzy reklamy tekstowe na każdą grupę reklam w sieci wyszukiwania. Testując odmiany reklam w Google będziesz mieć realną wiedzę, na temat tego, co najbardziej zachęca klientów do klikania w Twój link.

SPOSÓB 4

Zoptymalizuj stronę docelową pod Google Ads

Jednym z najbardziej pomijanych aspektów w reklamowaniu strony internetowej jest jej jakość. Jeśli Twoja reklama prowadzi do wadliwej strony docelowej, która wolno ładuje treści, ma chaotyczną nawigację i nie dostarcza użytkownikom wartościowych treści, przepalasz własny budżet. Nie pozwól, aby użytkownik, który kliknął w link poczuł się rozczarowany. Każde kliknięcie w reklamę sygnalizuje zainteresowanie Twoją firmą, dlatego zoptymalizuj swoją witrynę tak, aby przedstawiła Cię w jak najlepszym świetle i pozwoliła użytkownikom skontaktować się z Tobą w prosty sposób. Aby nie zawieść oczekiwań użytkowników i zamienić ich w klientów odkryj kilka wskazówek, które pomogą Ci podnieść jakość strony.

Podsumowanie

Pamiętaj, że na wyniki kampanii w Google Ads wpływa wiele czynników. Zadbaj o to, aby Twoje działania były przemyślane, analizowane i optymalizowane na każdym etapie. Dzięki temu zaczniesz wykorzystywać budżet reklamowy we właściwy sposób, co przełoży się na większą ilość zapytań ofertowych.

Jeżeli nie możesz samodzielnie zająć się optymalizacją reklam lub witryny, skontaktuj się z nami!

Polecane dla Ciebie

Ostatnio opublikowane

Web Development _ UI/UX _ Google Ads _ eCommerce_Web Development _ UI/UX _ Google Ads _ eCommerce_

Web Development _ UI/UX _ Google Ads _ eCommerce_Web Development _ UI/UX _ Google Ads _ eCommerce_

Potrzebujesz nowej strony
internetowej lub kampanii Google Ads?