W czasach ogromnej konkurencji wielu przedsiębiorców zastanawia się nad tym, jak pozyskać nowych klientów. Już nie wystarczy wykupienie miejsca w gazecie czy okazały billboard na głównej ulicy w mieście.
Żyjemy w świecie, w którym rządzi klient. Istnieją niezliczone sposoby na to, żeby samemu zdecydować, co i u kogo kupić, a zwiększająca się świadomość naszych potencjalnych klientów, nie tylko eliminuje z rynku nieuczciwych sprzedawców ale sprawia, że klient sam wie, co będzie dla niego najlepsze.
Nawet Ty oczekujesz szybkiego i łatwego dostępu do poszukiwanych informacji czy produktów. Daj to też i swoim klientom! Warto wiedzieć, na co dzisiejsi kupujący zwracają uwagę oraz, co pomoże w tym, żeby z poszukujących stali się prawdziwymi klientami.
Profesjonalna Strona internetowa
Większość firm posiada swoje strony internetowe, jednak od posiadania witryny do monetyzowania jej potencjału jest jeszcze długa droga. Strony www to doskonały sposób na zachęcanie klientów do podjęcia interakcji z Twoją firmą. W skrócie, jeśli klient trafi w odpowiednie miejsce i uzyska w nim odpowiedź na swoje pytania lub znajdzie odpowiednią dla siebie usługę – poprosi o ofertę.

Sprawdź, czy Twoja strona internetowa jest responsywna, czyli dopasowana do urządzeń mobilnych. Większość ludzi szuka informacji i robi zakupy online za pośrednictwem urządzeń mobilnych. Bardzo ważne jest, żeby Twoja witryna była intuicyjna i przyjazna dla użytkowników w dowolnie wybranym przez nich momencie i urządzeniu.
Profesjonalna strona internetowa zawiera wszystkie niezbędne informacje, których szuka klient. Sam na pewno omijasz strony, które Cię nie interesują, bądź nie dostarczą Ci takich informacji, jakich potrzebujesz. Postaraj się, aby teksty na stronie były merytoryczne i zachęcające do działania.
Zadbaj o łatwość nawiązania z Tobą kontaktu. Klienci nie boją się zapytać o ofertę jeśli są pewni, że Twoja firma spełnia ich oczekiwania. W dobrze widocznym miejscu umieść swój numer telefonu, lub formularz kontaktowy.
Pamiętaj o bezpieczeństwie! Wielu klientów zwraca uwagę na bezpieczeństwo swoich systemów, zatem warto zainstalować certyfikat ssl, który zabezpieczy stronę internetową. Dzięki temu klient nie będzie myślał o wirusach, a i roboty wyszukiwarek przychylniej patrzą i pomagają, np. w działań marketingowych.
Kampania Google Ads – linki sponsorowane
90% ludzi szuka produktów i usług właśnie w największej wyszukiwarce świata. Czy warto przejść obok tego obojętnie? Zdecydowanie nie!
Reklama w wyszukiwarce Google jest uznawana za najskuteczniejszą z metod docierania do klienta. Daje ona możliwość wyświetlenia Twojej strony internetowej tylko tym, którzy w danym momencie poszukują Twoich usług. Ponadto, rezultaty można precyzyjnie zmierzyć, dzięki czemu szybciej reagujesz szybciej na różne zachowania użytkowników witryny (brak kontaktu ze strony klienta, porzucenie koszyka itd.)
Ty decydujesz w jakiej lokalizacji, w jakich dniach lub godzinach wyświetlisz reklamę, a co najważniejsze – po jakich słowach kluczowych. Jeśli ,np. sprzedajesz produkty premium, masz możliwość zablokowania reklamy na hasła typu: tani, najtańszy itd.
Linki sponsorowane dają przewagę nad pozycjonowaniem. Reklamy w Google wyświetlają się zawsze na wysokości oczu klienta. Ponadto, sklepy internetowe mają możliwość dokładnego pokazania swoich produktów, więc jeśli sprzedajesz, np. buty, to po wpisaniu hasła “męskie buty sportowe” potencjalny klient od razu zobaczy ich zdjęcie i cenę, co pomoże mu w dokonaniu zakupu właśnie w Twoim sklepie internetowym.
Google Ads to najbardziej mierzalna forma reklamy. Możesz na bieżąco sprawdzać postępy i skuteczność prowadzonych przez Ciebie działań marketingowych.

Narzędzia do tworzenia reklam pozwolą Ci wyświetlić swoje reklamy na YouTube, G-mailu oraz wszystkich witrynach, które posiadają powierzchnię reklamową.
Prowadzenie kampanii Google Ads wymaga profesjonalnie przygotowanej strony internetowej oraz umiejętnej analizy danych, jednakże kiedy opanujesz nowe zagadnienia, z czasem będziesz widzieć zdumiewające efekty.
Potrzebujesz pomocy? Pomożemy – poproś nas o niezobowiązującą konsultację.
Pozycjonowanie SEO
Pozycjonowanie dąży do uzyskania wysokiej pozycji Twojej witryny na odpowiednie frazy lub słowa kluczowe po wpisaniu ich w przeglądarkę.
Dobrze prowadzone działania SEO to również skuteczna metoda na pozyskanie nowego klienta. Pamiętaj, że większość klientów szuka informacji w wyszukiwarce Google, dlatego warto być na pierwszej stronie i na wysokiej pozycji.
Wyobraź sobie, że poszukujesz usług pomocy drogowej. Prawdopodobnie miałeś awarię lub jakiś wypadek i potrzebujesz kogoś, kto odholuje Twój samochód do warsztatu. Prawdopodobnie, w danym momencie, cena takiej usługi nie ma dla Ciebie większego znaczenia. Zatem, w tym przypadku to jasne, że zadzwonisz do pierwszej firmy, którą znajdziesz w wyszukiwarce i właśnie dlatego opłaca się mieć wysoką pozycję swojej strony.
Warto pozycjonować wiele haseł, ponieważ klienci szukają naszych usług na wiele różnych sposobów. Osoba szukająca pomocy drogowej może wpisać, np:
- holowanie samochodu łódź
- pomoc drogowa 24h łódź
- holowanie auta
- laweta łódź
- usługi holownicze łódź
Działania SEO skutkują przede wszystkim znaczącym wzrostem liczby odbiorców, za których kliknięcie nie ponosisz kosztów. Dzięki pozycjonowaniu docierasz do odbiorców, którzy są ściśle ukierunkowani na dany produkt lub usługę, a ponadto, budują wizerunek zaufanej firmy.
Reklama w Social Media
Samo posiadanie dobrej strony lub interesującego na niej tekstu już nie wystarczy. Proaktywne wyjście przybliży Twój biznes do pozyskania klientów w Internecie. Zadbaj o to, żeby być widocznym wszędzie tam, gdzie mogą oni przebywać. Odpowiednią grupę docelową znajdziesz na takich portalach, jak: Facebook, Twitter, Linkedin, Instagram czy Pinterest.
Dbaj o komunikację z odbiorcami, ponieważ może to znacząco poprawić ilość ruchu na Twojej stronie lub w sklepie internetowym.
Jeśli Twoi klienci to aktywni bywalcy Facebooka – możesz promować swoje posty i usługi płatnymi reklamami (Facebook Ads), które przełożą się na pokaźną liczbę komentarzy i lajków twojego fan page’a.
W przypadku sklepu internetowego – zachęć osoby, które polubiły Twój profil do zrobienia zakupów w Twoim sklepie. Świetnie sprawdza się stosowanie rabatów lub darmowej wysyłki.
Ponadto, w social mediach, możesz pokazywać mniej formalne oblicze swojej firmy. Relacje z pracy nad konkretnymi projektami lub firmowych wyjść, nie tylko budują wizerunek profesjonalisty, ale i godnego polecenia pracodawcy.
Google Moja firma
To usługa, dzięki której klienci otrzymają konkretne informacje na temat Twojej firmy oraz jej lokalizacji, po wpisaniu jej nazwy w wyszukiwarkę. Posiadanie takiej wizytówki w Google, to dziś podstawa. Dodatkowo, możesz jej użyć jako support dla kampanii Google Ads, dlatego tym bardziej opłaca się ją mieć.
W swojej wizytówce możesz umieścić godziny pracy i adres firmy, dodać zdjęcia budynku, żeby łatwiej było Cię znaleźć lub selekcjonować opinie osób, które skorzystały z Twoich usług. Duża ilość pozytywnych słów od obecnych klientów na pewno zachęci Twoich odbiorców do działania!
Nie masz jeszcze wizytówki w Google? – Pomożemy Ci ją założyć!
Łącząc ze sobą te wszystkie działania otrzymujemy obraz „szczęśliwej rodziny”, a przy odpowiednich umiejętnościach i cierpliwości będą one niesamowicie skuteczne w pozyskaniu nowych klientów przez internet, co przełoży się na zwiększenie sprzedaży.

Jeśli chcesz skonsultować swoje dotychczasowe działania i dowiedzieć się, jak możemy Ci pomóc pozyskać nowych klientów, śmiało – skontaktuj się!