Reklamując swój biznes masz do wyboru wiele możliwości. Możesz korzystać z „tradycyjnych” form reklamy, jakimi są telewizja, radio, banery na ulicach itd. Wierzymy, że wkrótce reklama w Google, czy w ogóle reklama w internecie stanie się tradycją. W tym wpisie dowiesz się czym jest kampania w sieci wyszukiwania i jakie typy reklam możesz wykorzystać, aby skutecznie zdobyć więcej wartościowych klientów.
Co to jest sieć wyszukiwania?
Najprościej mówiąc sieć wyszukiwania tworzy całe środowisko Google. Przede wszystkim, kampania w sieci wyszukiwania umożliwia Ci zamieszczanie reklam pod postacią linków sponsorowanych, użytkownikom, których aktywność w internecie odbywa się „tu i teraz”. Dzięki kampanii w sieci wyszukiwania, możesz odpowiedzieć na ich potrzeby.

Kampania w sieci wyszukiwania – typy reklam
Google nieustannie dba o to, aby dostarczać reklamodawcom jeszcze bardziej skuteczne formy reklam. Już dziś masz do dyspozycji kilka typów reklam w Google Ads, które będą skutecznie przyciągać klientów, niezależnie od branży, w której działasz.
- rozszerzona reklama tekstowa – najbardziej podstawowa forma reklamy w Google. Składa się z trzech nagłówków (do 30 znaków) oraz dwóch tekstów reklamowych (do 90 znaków). Do swoich kreacji, możesz dodać rozszerzenia reklam Google, które skutecznie podnoszą klikalność (CTR). Wiedz, że 30 czerwca 2022 r. stracisz możliwość tworzenia i edytowania rozszerzonych reklam tekstowych.

- elastyczna reklama w wyszukiwarce – rozszerzona wersja reklamy tekstowej. Możesz utworzyć nawet 15 nagłówków reklam oraz do 4 tekstów reklamowych, które na bieżąco rotują, wybierając najskuteczniejsze kreacje. W panelu Google Ads możesz zobaczyć nową nazwę – reklama uniwersalna.

- reklama typu „kliknij, aby połączyć” – dedykowana urządzeniom mobilnym. Po kliknięciu w reklamę, użytkownik może od razu wykonać połączenie. Nie musi przechodzić na stronę internetową.

- dynamiczna reklama w wyszukiwarce – typ reklamy, która wyświetli się po tym, jak użytkownik wpisze w Google hasło ściśle związane z tytułami i frazami, których często używasz na Twojej stronie lub sklepie internetowym. Kampania Google Ads w sieci wyszukiwania „zaciągnie” użytych przez Ciebie tych tytułów i wyrażeń, aby wybrać stronę docelową i stworzyć najbardziej trafny nagłówek reklamy.
- reklamy produktowe – jeżeli prowadzisz sklep internetowy, to rozwiązanie jest dla Ciebie. Zakupy Google wyświetlają użytkownikom konkretne produkty wraz z ceną, a nawet rankingiem ocen. Dzięki temu, użytkownicy od razu mogą ocenić, czy warto kliknąć w Twoją reklamę, aby lepiej poznać produkt. Reklama produktowa (PLA) pozwoli Ci zmaksymalizować ruch w sklepie internetowym, przy relatywnie niskim koszcie za kliknięcie (CPC).

Czy warto stworzyć kampanię w sieci wyszukiwania Google?
Przede wszystkim kampania w sieci wyszukiwania będzie świetnym wyborem. Twoje reklamy wyświetlają się klientom, którzy aktywnie szukają Twoich produktów i usług. Dzięki temu nie musisz ich dodatkowo motywować do tego, aby zapoznali się z Twoją ofertą. Jeżeli zależy Ci na tym, aby jeszcze bardziej zwiększyć ilość pozyskiwanych klientów, dokonywanych transakcji lub po prostu chcesz zmaksymalizować ruch na swojej stronie internetowej – kampania w sieci wyszukiwania będzie odpowiednia.
Podsumowanie
Z pewnością Google Ads to najskuteczniejszy sposób na dotarcie do Twojej wymarzonej grupy docelowej. Dlatego nie wahaj się rozwijać swojej firmy w internecie. Testuj różne typy reklam, po to, aby jeszcze efektywniej wykorzystać kampanie w sieci wyszukiwania.
Jeżeli chcesz reklamować swoje usługi w sieci wyszukiwania Google – skontaktuj się z nami! Chętnie poznamy Twoje oczekiwania i postaramy się przedstawić skuteczne rozwiązanie na osiąganie Twoich celów biznesowych.