Strona główna WWW & UX WooCommerce sklep internetowy – Dlaczego wybrać WordPress?

WooCommerce sklep internetowy – Dlaczego wybrać WordPress?

woocommerce sklep

Z pewnością, posiadanie sklepu internetowego to kluczowe rozwiązanie dla firm, którym zależy na tym, aby zwiększyć swoją sprzedaż i dotrzeć do nowych klientów. Jedną z możliwości na stworzenie własnego sklepu online jest wykorzystanie WooCommerce, czyli dedykowanej wtyczki do WordPressa. W tym artykule omówimy, dlaczego warto zdecydować się na WooCommerce i co charakteryzuje dobrze zaprojektowany, a także zoptymalizowany sklep internetowy.

Dlaczego warto mieć sklep internetowy na WooCommerce?

1. Prosta i intuicyjna obsługa

WordPress to z pewnością jeden z najczęściej używanych systemów CMS. Dzięki temu, że WooCommerce idealnie integruje się z tą platformą, zarządzanie sklepem internetowym nie wymaga posiadania zaawansowanej wiedzy technicznej.

2. Elastyczne rozwiązania

WooCommerce zapewnia szeroki wachlarz możliwości dostosowania sklepu do własnych preferencji. Za pośrednictwem intuicyjnego panelu administracyjnego z łatwością można edytować funkcjonalność, zintegrować system płatności, narzędzia analityczne czy marketingowe. Ponadto, sklep internetowy oparty na WooCommerce można rozwijać wraz z rosnącą liczbą zamówień.

3. Niskie koszty początkowe

W przeciwieństwie do innych pltaform e-commerce, WooCommerce to darmowe rozszerzenie. Dlatego, jeżeli korzystasz już z WordPress’a integracja wtyczki w podstawowym zakresie nie wymaga dodatkowych kosztów. Dzięki temu, możesz dodawać produkty i cieszyć się całkowicie funkcjonalnym sklepem online.

4. Optymalizacja pod SEO

WordPress i WooCommerce w łatwy sposób można zoptymalizować pod kątem SEO. Dzięki temu, Twój sklep internetowy może łatwiej osiągnąć wyższe pozycje w wynikach wyszukiwania Google, co z kolei przełoży się większy ruch organiczny, przyciągając więcej klientów.

woocommerce sklep

Czym charakteryzuje się dobrze zaprojektowany i zoptymalizowany sklep internetowy WooComerce?

1. Szybkie ładowanie

  • Krótki czas wczytywania sklepu internetowego to podstawa. Użytkownicy nie lubią zbyt długo czekać na załadowanie się strony. Powolne wczytywanie treści grozi opuszczeniem przez nich Twojej witryny i dokonanie zakupów u konkurencji. Optymalizacja szybkości obejmuje m.in. wykorzystanie cache, lekkich motywów oraz optymalizację grafik.

2. Responsywność i odpowiednie UX

  • Sklepy internetowe powinny świetnie prezentować produkty zarówno na komputerach, jak i smartfonach oraz tabletach. Ruch mobilny stanowi ponad 70% użytkowników, co oznacza, że większość Twoich klientów dokonuje zakupów na urządzeniach mobilnych. Dlatego responsywny design jest konieczny.

3. Intuicyjna nawigacja

  • Dobrze zaprojektowany sklep charakteryzuje się czytelnym menu, prostą wyszukiwarką produktów oraz intuicyjnym procesem zakupowym. Użytkownicy Twojej witryny z łatwością powinni odnaleźć interesujące ich produkty, a także sfinalizować transakcję w kilku prostych krokach.

4. Certyfikat SSL

  • Sklepy internetowe przechowują dane klientów, dlatego bez wątpienia bezpieczeństwo jest priorytetem. Należy zadbać o poprawnie funkcjonujący certyfikat SSL, a także regularne aktualizacje, które skutecznie zabezpieczają witrynę przed atakami hakerskimi.

5. Unikalne i angażujące treści

  • Opisy produktów, a także treści contentowe powinny być unikalne, bogate w kluczowe informacje, a także nasycone właściwymi frazami kluczowymi. Ponadto, warto prowadzić bloga, który z pewnością pomoże w pozycjonowaniu i budowaniu eksperckiego wizerunku.

Dlaczego warto reklamować sklep internetowy w Google Ads?

1. Szybkie efekty

  • Reklama w Google Ads zapewnia natychmiastowe dotarcie do potencjalnych klientów. W przeciwieństwie do pozycjonowania organicznego, reklama PPC daje natychmiastowe rezultaty, ponieważ produktu oraz witryna są widoczne na górze wyszukiwarki od razu.

2. Precyzyjne targetowanie

  • Dzięki Google Ads możesz dokładnie określić swoją grupę docelową. Dzięki temu, możesz wyświetlać reklamy odbiorcom w oparciu o lokalizację, wiek, a także zainteresowania zakupowe. Reklamy Google wyświetlane są osobom, które rzeczywiście poszukują Twoich produktów.

3. Kontrola budżetu

  • Aby zacząć reklamować sklep w Google Ads nie trzeba mieć ogromnego budżetu marketingowego. Panel Google Ads pozwala elastycznie ustalać dzienny budżet. Ponadto, wyświetlanie reklam w Google jest darmowe, a płacisz dopiero za kliknięcie.

4. Wzrost konwersji

  • W kampaniach reklamowych Google można kierować ruch bezpośrednio na konkretny produktów lub kategorię, co z pewnością zwiększa potencjał na dokonanie zakupu. Dodatkowo, reklamy remarketingowe przypominają użytkownikom o porzuconych koszykach lub wcześniejszych wizytach w sklepie.
Reklama sklepu internetowego w Google

WooCommerce Sklep – Podsumowanie

Bez wątpienia WooCommerce to doskonałe rozwiązanie dla każdego przedsiębiorcy, który myśli o uruchomieniu sklepu internetowego w oparciu o WordPress. Proste zarządzanie i szerokie możliwości optymalizacji pod SEO gwarantują niższe koszty utrzymania witryny. Jednak stworzenie sklepu to dopiero początek. Warto pamiętać, aby witryna była zaprojektowana zgodnie ze standardami oraz oczekiwaniami klientów. Dzięki temu, inwestycja w pozycjonowanie czy marketing Google Ads przyniesienie lepsze rezultaty.

Jeśli planujesz rozpocząć swoją przygodę z e-commerce, WooCommerce to opcja, którą warto wziąć pod uwagę. Jeżeli potrzebujesz pomocy w stworzeniu sklepu internetowego – skontaktuj się z nami!

Polecane dla Ciebie

Ostatnio opublikowane

Web Development _ UI/UX _ Google Ads _ eCommerce_Web Development _ UI/UX _ Google Ads _ eCommerce_

Web Development _ UI/UX _ Google Ads _ eCommerce_Web Development _ UI/UX _ Google Ads _ eCommerce_

Potrzebujesz nowej strony
internetowej lub kampanii Google Ads?