Odpowiednio przygotowana witryna lub sklep internetowy przyciąga, a wręcz urzeka odbiorców. Dzięki temu, użytkownik postanawia pozostać na Twojej stronie, aby zdobyć to, czego szuka. Niezależnie od tego, czy reklamujesz swoją firmę na Facebooku, czy w Google Ads, prędzej czy później potencjalny klient odwiedzi Twoją witrynę. Dowiedz się, jak zmieni się projektowanie strony internetowej i jakie trendy przewidują projektanci na 2022 rok.
Jakie trendy projektowe zobaczymy w 2022 roku?
Tak samo jak w marketingu offline, w internecie estetyka wykonania, atrakcyjny design oraz jasny przekaz odgrywają pierwszoplanową rolę. Przede wszystkim potrzebujesz witryny internetowej, która będzie funkcjonalna i dopasowana do urządzeń mobilnych, a jednocześnie miła dla oka. Moda i potrzeby użytkowników zmieniają się nieustannie. Zmienia się technologia, jak i podejście do odważnych wizualizacji, dlatego projektowanie strony internetowej będzie o wiele bardziej interaktywne, niż dotychczas.
UX Design głównym trendem w projektowaniu stron internetowych
Dzięki temu, że mamy coraz większy dostęp do różnych narzędzi, projektowanie strony internetowej skoncentruje się nie tylko na aspektach wizualnych, ale przede wszystkim na użyteczności witryny, która najbardziej przekłada się na konwersję i sprzedaż w sklepie internetowym. „Ogólne wrażenia użytkownika” jest czynnikiem rankingowym, dlatego warto posiadać witrynę, która angażuje i pogłębia interakcje użytkowników, a przy tym jest prosta w obsłudze.
Responsywny projekt strony internetowej jest zawsze w modzie
Strony internetowe powinny działać na komputerach, telefonach, tabletach i telewizorach bez opóźnień i utraty danych. Projektowanie responsywnych witryn jest już standardem. W zależności od branży, w której działasz, nawet 75% ruchu na Twojej stronie pochodzi z urządzeń mobilnych. Dlatego właściciele firm, nie tylko z sektora B2C oczekują, że przygotowany dla nich projekt będzie mobile first index oraz mobile friendly. Responsywność strony internetowej to czynnik rankingowy, dlatego Google niedawno opublikował aktualizację algorytmu, który bada wrażenia użytkowników mobilnych i odpowiednio segmentuje zebrane dane.
Projektowanie stron internetowych w oparciu o kolory
Od dawna wiadomo, że kolor ma znaczenie. Psychologia kolorów wpływa na ludzi na płaszczyźnie emocjonalnej, dlatego nie bez powodu linki sponsorowane w Google są koloru niebieskiego, a po kliknięciu, zmieniają barwę na fioletową. Rok 2022 zmierza w stronę budowania świadomości marki za pomocą przygaszonych kolorów. Projektanci stron internetowych wprowadzają widoczne różnice w kontraście, odcieniach oraz wizualizacjach, aby jeszcze bardziej zainteresować użytkowników strony, ale nie przytłoczyć ich intensywnością barw. Dzięki atrakcyjnej kolorystyce, możesz całkowicie zmienić przekaz i poprawić prezentację produktu. Optymistyczne kolory mogą zachęcić do pozostania na stronie lub odwrotnie – całkowicie zniechęcić poprzez zbytnią agresję użytych braw. Pamiętaj, że kolory wpływają na czytelność witryny. Czerwony napis na czarnym tle szybko zmęczy wzrok użytkownika doprowadzając do opuszczenia przez niego Twojej strony.
Animacje
Dzięki wykorzystaniu animacji, projektowanie strony internetowej jest coraz bardziej dynamiczne. Przede wszystkim, animacje przyciągają wzrok użytkownika i budują u niego pozytywne nastawienie do Twojej marki. Mózg reaguje na ruch i interakcję, dlatego wykorzystanie tej technologii zmobilizuje użytkowników do przedłużenia pobytu na Twojej stronie lub sklepie internetowym. Jednakże, decyzja o użyciu animacji nie pozwala na popełnianie błędów. Jeśli, któryś element zawiedzie – użytkownik zamiast pozytywnych doświadczeń, zacznie się zastanawiać dlaczego coś nie działa. Lepiej unikać narzędzi, które są awaryjne i zbytnio obciążają Twoją witrynę.
Projekt strony internetowej w oparciu o ruch i czcionkę
Projektanci stron internetowych coraz częściej muszą sprostać koncepcji, która tworzy solidną narrację nie tylko na desktopach. Opowiedzenie wizualnej historii, ma na celu wzmocnienie zaangażowania odbiorców, którzy w zamyśle projektantów, od samego początku powinni scrollować stronę internetową w poczuciu, że chcą więcej. Jeżeli chodzi o styl fontów w 2022 roku, graficy stawiają na klasyczne czcionki szeryfowe. Dzięki temu, witryna wydaje się bardziej wyrafinowana i elegancka. To dobry kierunek, ponieważ brak nadmiernej ekspresji w treściach wzmacnia “czysty design”, który ułatwia przekaz.
Podsumowanie
Projekty stron internetowych w nadchodzącym roku będą bazować na tym, co zaczęło się już w 2021. Agencje marketingowe będą tworzyć witryny, których celem będzie maksymalne wyróżnienie firmy na tle konkurencji. Pamiętaj, że bez względu na obecną modę, warto przeprowadzić re-design strony internetowej. Zmieniają się nie tylko oczekiwania użytkowników, ale przede wszystkim – kryteria wyszukiwarki Google.
Jeżeli szukasz odpowiedniego wykonawcy do tego zadania – skontaktuj się z nami!