Wiele firm dostrzega ogromny potencjał w Google Ads. Zdarzają się też tacy, który kompletnie nie wierzą w marketing internetowy. Nie da się ukryć, że marketerzy muszą walczyć z wieloma stereotypami związanymi z reklamą w Google. Pewne wątpliwości ze strony potencjalnych klientów powracają jak bumerang. Jeśli zaczynasz przygodę z marketingiem online to „Google Ads dla początkujących pytania i odpowiedzi” jest wpisem właśnie dla Ciebie.
Jestem początkujący w Google Ads – jak zacząć?
Każdy kiedyś zaczynał. Jeśli interesujesz się Google Ads przede wszystkim chłoń wszelką dostępną wiedzę. Czytaj branżowe fora, bądź na bieżąco z blogiem Google. Jeśli masz taką możliwość zacznij staż w agencji marketingowej. Z pewnością popełnij w przyszłości mniej błędów, oraz szybciej zdobędziesz wartościową wiedzę.
Ponadto, możesz przeczytać naszego bloga, na którym dowiesz się jak stworzyć odpowiednią strukturę Google Ads.
Nie klikam w reklamy w Google.
Częstym stwierdzeniem jest również „reklamy są irytujące”, „reklamy Google nie działają”, „nikt nie klika w reklamy” itd. Na tym polega magia Google Ads – płacimy za kliknięcia. Wyświetlenie reklamy w wyszukiwarce Google nic nie kosztuje. Dlatego w reklamach Google Ads, które są skierowane na potencjalnie najbardziej konwertujących użytkowników klikanie się opłaca. Ale przypomnę, klikanie użytkowników zainteresowanych Twoimi usługami lub produktami. Ja również nie klikam w reklamy, jeśli spodziewam się, że po kliknięciu w link sponsorowany nie znajdę nic dla siebie.
Tylko konkurencja klika w reklamy Google Ads
Specjaliści Google mają świadomość stosowania takich praktyk przez konkurencyjne firmy. Każdy przedsiębiorca chce być lepszy i pierwszy w wyszukiwarce. Niejednokrotnie automaty klikające w reklamy w Google robiły to celowo, aby zarabiać na efektywnym udostępnianiu przestrzeni reklamowej na swojej stronie. Niemniej jednak, nieuczciwe praktyki oraz spamerski ruch jest na bieżąco analizowany przez Google, a następnie filtrowany i oznaczany jako nieprawidłowy. Roboty Google są w stanie wykluczyć fałszywy ruch na podstawie godziny, adresu IP, lub ogółu zachowań, a ewentualnie pobrane środki z budżetu reklamowego zwracają.
Google Ads dla początkujących. Jaki CTR jest dobry?
Ulubioną odpowiedzią marketerów jest: „to zależy”. CTR, czyli współczynnik klikalności nie jest jedynym miernikiem sukcesu. W zależności od branży CTR na poziomie 1% lub 2% jest ogromnym sukcesem. Dla niektórych branż z kilkukrotnie mniejszym budżetem można pozyskać CTR na poziomie nawet 10% – 15%. Jeśli jesteś początkujący to być może o tym, jeszcze nie wiesz, że na klikalność Twojej reklamy w Google wpływa wiele czynników. Słowa kluczowe, dopasowania słów kluczowych, stawki za kliknięcie, a nawet atrakcyjność treści będzie odgrywać kluczową rolę. Kampanie Brandowe będą miały wyższy CTR, ponieważ motywacja użytkownika do kliknięcia jest również większa. Ogólnie przyjęta zasada jest taka, że CTR w sieci wyszukiwania (od 1% do 30%) będzie zawsze wyższy od CTR w sieci reklamowej (0,1% do 0,5%) ze względu na różnice kontekstu. Sieć wyszukiwania Google odpowiada na potrzeby użytkowników, natomiast sieć reklamowa poniekąd potrzebę kreuje.
Tylko pierwsza pozycja w Google przynosi efekt
Nie ma jednoznacznej odpowiedzi. Jako początkujący specjalista Google Ads musisz testować. Może tak się zdarzyć, że nie pozycja, a jakość reklamy i jakość strony docelowej zadecyduje o konwersji. Wszystko zależy od motywacji użytkowników. Jeśli będziesz reklamować usługi pomocy drogowej, możesz kłaść duży nacisk na pozycję, ponieważ potencjalny klient potrzebuje szybkiej pomocy i raczej nie będzie czytał treści, ani przeglądał zdjęć na Twojej stronie. Odwrotna sytuacja może mieć miejsce, kiedy potencjalny klient będzie szukał samochodu. W tym przypadku proces zakupowy jest długi i na finalną decyzję klienta wpływają również czynniki pozareklamowe.
Więcej o tym, co wpływa na wyniki kampanii Google Ads dowiesz się tutaj.
Nie widać mojej reklamy w Google Ads
Prawdopodobnie chwilę po tym, jak poinformujesz klienta o starcie kampanii Google Ads, otrzymasz odpowiedź, że reklamy nie widać. Przede wszystkim warto skorzystać z narzędzia do podglądu i diagnostyki reklam, aby upewnić się, czy reklama jest widoczna czy też nie. To specjalne narzędzie symuluje aukcje bez wpływu na realne wyniki w raportach.
Krótka informacja dla początkujących w Google Ads: Reklama może nie wyświetlić się kiedy: kampania wykorzysta dzienny budżet lub jest ograniczona ze względu na lokalizację. Ponadto, częstym powodem jest to, że algorytmy Google uznały użytkownika wyświetlającego reklamy jako niepotencjalnego. Użytkownicy, którzy często wyświetlają reklamy, ale nie klikają w nie mogą zostać uznani za niezainteresowanych reklamą. Robot w pewnym stopniu ocenia, że reklama odpowiada na potrzeby danego użytkownika i przestaje mu ją wyświetlać. To oczywiście przykładowe powody. Jako początkujący marketer w Google Ads możesz je odhaczyć na swojej liście odpowiedzi.
Podsumowanie
Każdy kiedyś zaczynał i każdy był początkujący. Nikt nie urodził się specjalistą od Google Ads. Jeśli nasze wpisy są dla Ciebie interesujące, możesz na bieżąco śledzić naszego bloga. Zawsze służymy pomocą i w razie pytań po prostu napisz lub zadzwoń do nas!