Często zdarza się, że z zamiarem zwysku, inwestujemy swoje pieniądze w reklamy internetowe, natomiast okazuje się, że nasze działania są nie skuteczne, kapitał przepadł bezpowrotnie. Nie inaczej może być z reklamą w Google. Prowadzenie kampanii Google Ads to obecnie najskuteczniejsza forma reklamy. Jeśli prowadzimy takie działania, musimy być szczególnie czujni, ponieważ efekty mogą nie być w pełni zadowalające, a i jedyne, co nam zostanie to głębokie rozczarowanie.
Warto dowiedzieć się, jakich błędów unikać, aby kampania Google Ads przyniosła fantastyczne efekty i maksymalny zwrot z inwestycji.
Google Ads wymaga stosowania słów wykluczających
Reklama w Google jest skuteczna, ponieważ sami decydujemy po jakich słowach kluczowych nasza reklama powinna się wyświetlać. Z drugiej strony, nie każdy o tym wie, że mamy realny wpływ na to, po jakich słowach nie będziemy reklamować swoich usług. Wyobraź sobie, że prowadzisz firmę, która oferuje stolarkę okienną. Dostarczasz swoim klientom tylko nowe okna i taką dziedzinę swojego biznesu reklamujesz po haśle “okna pcv”. Co jeśli ktoś wpisze – “używane okna pcv”; “okna pcv z demontażu” itd, a ty nie wykluczysz tych słów? Oczywiście Twoja reklama zostanie wyświetlona i niewykluczone, że potencjalny szukający w nią kliknie. Pewnym jest, że nie znajdzie tam tego, czego szuka, zatem płacisz za kliknięcie, które nie przyniesie żadnego efektu. Pomyśl teraz, co może się stać, gdy takich kliknięć będzie 100, a każde z nich będzie kosztować 1,20 zł. Łatwo policzyć, że bezpowrotnie tracisz 120 zł z budżetu reklamowego. Pamiętaj, aby dbać o słowa wykluczające.
Słaba jakość strony docelowej i błędne kierowanie
To, jak wygląda i działa Twoja strona internetowa ma ogromny wpływ na efektywność kampanii Google Ads. Jeśli Twoja witryna nie będzie miała odpowiedniej prędkości i czas ładowania będzie długi – klient ucieknie nim cokolwiek zobaczy, a Ty zapłacisz za puste kliknięcie. Jeśli ten problem nie dotyczy Twojej firmy, pamiętaj o interesujących i autorskich treściach. Klient, który szuka dostawcy usług i klika w daną reklamę, potrzebuje jasnego przekazu na temat oferowanych przez Ciebie usług. Odbiorcy chcą mieć pewność, że to właśnie na Twojej stronie znajdą idealną ofertę i właśnie Ty staniesz się jego dostawcą tejże usługi. Jeśli klient będzie szukać “dofinansowania do fotowoltaiki”, a Ty posiadasz ofertę kredytowania, jednakże nie pokażesz tej informacji na swojej stronie lub błędnie kierujesz klienta na podstronę, na której nie ma o ani słowa o dofinansowaniu – prawdopodobnie popełniasz duży błąd i tracisz pieniądze na puste kliknięcia w reklamę.
Chęć bycia na pierwszej pozycji
To nie wyścigi. Pierwsza pozycja w wyszukiwarce Google nie jest receptą na zadowalający zwrot z poczynionej inwestycji. Czasem może zaszkodzić. Przede wszystkim to kosztuje. Żeby wyświetlać się na pierwszym miejscu, trzeba liczyć się z wyższym kosztem za kliknięcie, a przez to mniejszą ilością potencjalnych klientów, którzy zobaczą już Twoją reklamę. Często druga lub trzecia pozycja przyniesie zdecydowanie lepszy efekt. Wyobraź sobie, że szukasz garnituru lub sukienki. Na ile procent masz pewność, że pójdziesz do innego sklepu z myślą, że może znajdziesz coś lepszego? Myślę, że na 90%. Tak samo jest w internecie. Klienci przed podjęciem decyzji lubią porównać oferty i zasada „kto pierwszy, ten lepszy” nie zawsze znajdzie swoje zastosowanie w marketingu internetowym.
Brak stosowania kampanii remarketingowych
Zakładając, że Twoja kampania działa poprawnie ale oferujesz produkt, który związany jest z długim procesem zakupowym – warto inwestować w remarketing. Dzięki temu, klient nie zapomni o Twojej firmie. Wejdź w buty osoby, która szuka nowego telefonu i wchodzi reklamę firmy, która sprzedaje smartfony. Jesteś jeszcze na etapie wyboru modelu, porównujesz ceny itd. Nie kupujesz i wychodzisz z witryny. Remarketing będzie przypominał Ci o istnieniu danej marki oraz zachęcał do powrotu i sfinalizowania transakcji. W przypadku sklepów internetowych system wyświetli Ci konkretne produkty, które najbardziej przypadły Ci do gustu. Kliknięcie w baner reklamowy jest zdecydowanie tańsze od tego w wyszukiwarce oraz niesamowicie podnosi skuteczność kampanii i Twoje wyniki sprzedażowe.
Niska trafność reklamy Google Ads i brak rozszerzeń
Pamiętaj o tym, aby dbać o treść swoich reklam. Przede wszystkim stwórz trzy różne reklamy. Po kilku tygodniach ocenisz, która z nich przynosi najlepsze efekty. Aby jakość reklamy była wysoka, postaraj się wykorzystać maksymalną ilość znaków. Dobrą praktyką jest również wpisanie wyświetlanej ścieżki oraz teksty reklamowe nasycone słowami kluczowymi. Nie zapomnij o perswazyjnym wezwaniu do działania (call to action). Ponadto, dodaj rozszerzenia reklamy. Wybór jest szeroki. W reklamie możesz zamieścić numer kontaktowy, dodatkowe linki (np. Twoje portfolio), lokalizację firmy, a w przypadku sklepów – oceny klientów. Im bardziej atrakcyjna jest Twoja reklama, tym mniej zapłacisz za każde kliknięcie, dlatego zadbaj o to już na samym początku.
Brak precyzyjnej analizy ruchu na stronie
Reklama w Google jest najskuteczniejszym narzędziem dlatego, że możemy dokładnie określić ile osób odwiedziło naszą stronę internetową lub sklep, ile spędzili tam czasu, czy zachowują się w pożądany przez nas sposób np. wysłają formularz, dokonują transakcji, pobrają aplikacje, itd. Absolutną podstawą jest połączenie naszego konta Ads z kontem Google Analytics. Dzięki narzędziom, które udostępnia nam Google, mamy możliwość skutecznego wychwycenia blokerów sprzedażowych, zakładek z których klienci uciekają lub dokładniejszego poznania procesu zakupowego. Opłaca się przeprowadzać analizy ruchu, ponieważ dzięki temu dowiemy się, które słowa kluczowe przynoszą zysk, a które się po prostu nie sprawdzają.
Podsumowując – na świetnie działającą kampanie Google Ads, która przyniesie upragniony zysk wpływa wiele czynników. Pamiętaj o tym, że konkurencja nie śpi i przez cały czas usprawnia swoje działania marketingowe w poprzez zwiększanie atrakcyjności strony internetowej i reklam. Na bieżąco sprawdzaj hasła, po jakich wyświetla się Twoja reklama i wykluczaj te, które nie są związane z Twoją firmą. Analizuj ruch na stronie i zainwestuj środki w ten najbardziej wartościowy, a sukces i zwrot z inwestycji będzie gwarantowany.
Jeśli chcesz skorzystać z bezpłatnego audytu Twojej Kampanii Google Ads – zadzwoń lub napisz!